[O1] Skorodwane śrubki podświetlania rejstracji, jak odkręci

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • actchris
    Drive
    • 2014
    • 53

    [O1] Skorodwane śrubki podświetlania rejstracji, jak odkręci

    freestyler, moc masz podniesioną tylko przy pomocy programu? Czy robiłeś coś jeszcze?
  • majuDJ
    Rider
    • 2012
    • 464

    #2
    [O1] Skorodwane śrubki podświetlania rejstracji, jak odkręci

    Mam problem w swojej O1 poliftowej liftbacku. Mianowicie spaliła mi się jedna żarówka podświetlenia tablicy rejestracyjnej. Niestety śrubki są tak skorodowane, że przy próbie okręcania śrubokrętem ich gwinty zmieliły się w drobny mak (wyglądają teraz jak by miały wejścia na torxa). Jak je teraz okręcić? Można takie śrubki dokupić w ASO?
    http://www.euromove.pl

    Komentarz

    • mbart20
      Drive
      • 2009
      • 90
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
      • BGU 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Na upartego dostęp do żarówek podświetlenia jest też od strony wewnętrznej klapy. Trzeba zdjąć tą dużą plastikową osłonę co masz na klapie. Wiem bo musiałem ją zdemontować ponieważ przy wymianie jedna z żarówek wraz z gniazdem wpadła do środka klapy

      PS.Też mam jedna spaloną
      www.kalt.net.pl - klimatyzacja, chłodnictwo

      Komentarz

      • majuDJ
        Rider
        • 2012
        • 464

        #4
        Ok to ostateczność, a to jak mam okręcić te śruby i wymienić na nowe? Rozwiercić czy co?
        http://www.euromove.pl

        Komentarz

        • mbart20
          Drive
          • 2009
          • 90
          • Octavia II combi (1Z5)
          • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
          • BGU 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Jeżeli koniecznie chcesz wymienić też śrubki to zostaje jedynie chyba rozwiercić je bo nie ma chyba innej możliwości żeby je wykręcić. Pewnie trzeba zdemontować z samochodu cały ten uchwyt wraz z lampkami i się pobawić na warsztacie. Ewentualnie po zdjęciu osłony coś wymyślisz żeby je wykręcić.

          Najprościej w tym przypadku zdjąć osłonę i wymienić obie żarówki na nowe i nie mordować się z tym śrubkami
          www.kalt.net.pl - klimatyzacja, chłodnictwo

          Komentarz

          • rOBERTO795
            RS
            • 2009
            • 3465
            • Octavia III (5E3)
            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

            #6
            Nabij malego torxa chyba 20 i nocno dociskajac odkrecisz. Najlepiej jakby ktos ci klape trzymal. Lub plaskim srubokretem natnij grzybek srubki i tez pojdzie.
            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

            Komentarz

            • piotrek_os
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 8162
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Zamieszczone przez majuDJ
              Ok to ostateczność, a to jak mam okręcić te śruby i wymienić na nowe? Rozwiercić czy co?
              ja bym je wiertełkiem poczęstował.....
              Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

              Komentarz

              • krisoctav
                Rider
                • 2008
                • 417

                #8
                weź wykręć cały panel z klapy i delikatnie pukając płotkiem od wew. strony w śrubkę i jak się poluzuje to z drugiej strony dobrymi szczypcami wykręcaj a od wew pchaj śrubkę innym elementem np trzonkiem drewnianym

                Komentarz

                • mozgi
                  L&K
                  • 2009
                  • 1128
                  • Octavia I (1U2)
                  • AKL 1.6 MPI 101 KM

                  #9
                  ta osłona plastikowa w bagażniku jest na zaczepy, delikatnie wystarczy podważyć z każdej strony i pociągnąć do siebie,(najlepiej robić to w 2 osoby), poza tym jak rozwiercisz śruby to istnieje prawdopodobieństwo, że przy wymianie żarówek wpadną Ci do środka to i tak będziesz musiał zdjąć osłonę, 5 min roboty
                  ASO Skoda Warszawa Ursynów ul.Gruchacza 39 - najlepsze ceny w Polsce na hasło :Octavia Club Polska
                  Kontakt mailowy w sprawie wyceny części: [email protected] (p.Adam Wiśniewski, p.Łukasz Poniatowski i p.Kamil Banaszek) , tel.22-549-10-60

                  Komentarz

                  • ssasak
                    Drive
                    • 2013
                    • 48

                    #10
                    Wczoraj miałem ten sam problem. Podjechałem do sklepu i kupiłem nowy śrubokręt, bodajże krzyżak nr 2 taki ze wzmacniana końcówka. i mocno go napychałem na śrubę i ruszałem delikatnie lewo prawo, aż puściły. Długo to trwało ale się udało. Proponuje sobie kupić od razu jakieś nowe wkręty. Stare śrubokręty od razu się obracały w tych śrubach.

                    U Ciebie już za późno, bo omielały się, ja w takich sytuacjach nabijam torxa i delikatnie podgrzewam lutownicą śrubę. zazwyczaj ładnie puszczają.
                    Pozdrawiam

                    ssasak

                    MOJA FUMENA http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69754

                    Komentarz

                    • mariush19
                      Rider
                      • 2009
                      • 634
                      • Octavia III (5E3)
                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                      #11
                      U mnie mimo że są ledy to jedna lampka się spaliła bądź coś nie kontaktuje, chciałem odkręcić ale widzę że skorodowane są, jeszcze nie próbowałem odkręcać, ale widzę że trzeba się nieźle przygotować do tego. Chyba łatwiej będzie wyciągnąć zwrotnicę do wymiany łożyska

                      Komentarz

                      • speedy1953
                        Ambiente
                        • 2008
                        • 105

                        #12
                        Proponuję wiercić lewoskrętnym wiertłem to prawy gwint się wykręci . Takie wiertła są używane na automatach tokarskich wzdłużnych gdzie są lewe obroty wrzeciona .
                        0 mandatów za prędkość

                        Komentarz

                        • MagicOl
                          Classic
                          • 2012
                          • 15

                          #13
                          Całą operację trzeba zacząć od WD40, i tak przez 2-3 dni by dobrze przeszło po gwincie. Potem to zależy w jakim stanie śruba, czy da się ją odkręcić jakimś śrubokrętem lub TORX lub lepiej SPLINE.
                          Pozdrawiam,
                          Maciek

                          Komentarz

                          • andru123
                            Elegance
                            • 2010
                            • 783
                            • Toyota
                            • ATF 2.0 MPI 120 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez mozgi
                            ta osłona plastikowa w bagażniku jest na zaczepy, delikatnie wystarczy podważyć z każdej strony i pociągnąć do siebie,(najlepiej robić to w 2 osoby), poza tym jak rozwiercisz śruby to istnieje prawdopodobieństwo, że przy wymianie żarówek wpadną Ci do środka to i tak będziesz musiał zdjąć osłonę, 5 min roboty
                            potwierdzam !!
                            w sobote wymienione w ten sposób żaróweczki
                            szkoda czasu na mękę z zardzewiałymi śrubkami
                            jest O1 RS 1.8T XENON
                            była O1 1.9 TDI AGR

                            Komentarz

                            Pracuję...